Fonder som administreras av Bröstcancerföreningen Johanna

Det finns två fonder att söka om man har fått en bröstcancerdiagnos och är medlem i Bröstcancerföreningen Johanna Göteborg.

Rehabiliteringsfonden Johanna
Kan sökas efter ett års medlemskap och två inbetalade årsavgifter.
Beloppet är fr.o.m. 2011-04-01 2000 kronor. Denna fond kan sökas vart tredje år.

På grund av att vi inte längre har några medel i Johannafonden stoppar vi från tisdagen den 2018-04-17 och tills vidare ansökningsmöjligheten.
Under stoppet tar vi inte emot några ansökningar. När ansökningsstoppet hävs meddelar vi på denna hemsida om det.

Annikafonden
Kan sökas av bröstcancerdrabbad som varit medlem i 6 månader, är under 50 år eller har barn upp till 16 års ålder, dvs Unga Johannor. Beloppet är för närvarande 1000 kronor och kan sökas varje år i max tre år under förutsättning att årsavgiften är betald. Vid recidiv kan man åter söka med samma gällande regler.

För båda fonderna räknas kalenderår. Dvs oavsett när under året man får utbetalning gäller att det måste gå tre kalenderår innan man kan söka på nytt. Ingen av fonderna har redovisningsskyldighet.

Ansökan ska vara föreningen till handa senast 1 mars för utbetalning i slutet av mars och 30 augusti för utbetalning i slutet av september.

OBSERVERA att endast ifyllda blanketter (finns nedan och i lokalen) behandlas som ansökan.

Vid ansökan 1 mars kom ihåg att årets medlemsavgift måste vara betald när ansökan kommer Johanna tillhanda.

Ifylld ansökan postas till Bröstcancerföreningen Johanna Göteborg, Värmlandsgatan 34, 413 28 Göteborg eller lämnas i Ordförandens fack som finns i lokalen.
Här kan du ladda ner ansökningsblanketter:

Annikafonden