Aktiviteter

Här presenteras våra medlemsmöten och andra aktiviteter. Klicka på respektive aktivitet för mer information och för anmälningsformulär.

Ej datumsatta aktiviteter

Boka enskild samtalsterapiDatum meddelas senare

Boka enskild samtalsterapi

Vi samarbetar med Jeanette, diplomerad samtalsterapeut som erbjuder enskilda terapisamtal till reducerad kostnad. Anmäl dig här så kontaktar Jeanette dig för att besluta om tid och plats som fungerar för dig.

Bcf Johanna/JeanetteTid och datum meddelas senare
Öppet hus torsdagar 11-13Datum meddelas senare

Öppet hus torsdagar 11-13

Varje torsdag träffas ett antal medlemmar i vår lokal där de umgås, delar erfarenheter och fikar. Tid klockan 11:00-13:00 Anmälan behövs ej. Dyk upp om du vill:)

Johanna i Göteborg / TorsdagsgruppenTid och datum meddelas senare
Samtalsgrupp måndagar kl 18-20. Startar när gruppen är full.Datum meddelas senare

Samtalsgrupp måndagar kl 18-20. Startar när gruppen är full.

Varmt välkommen att anmäla dig till samtalsgrupp med Jeanette, varje grupp ses sex gånger.I samtalsgruppen ges du möjlighet att prata och träffa likasinnade. Vi talar om våra känslor och tankar, behandling, om reaktioner från nära och saker som kan vara svåra att ta upp med närmsta omgivningen. Vi inspirerar varandra kring hur vi kan få ny livsglädje, samt ta vara på livet här och nu. Jeanette är samtalsledare, en varm person, duktig samtalsterapeut som själv lever med bröstcancer sen 15 år och sitter i styrelsen både hos Stödkompisarna och Bröstcancerföreningen Johanna.

Tid och datum meddelas senare
Samtalsgrupp för dig under 55 år startar när gruppen är fullDatum meddelas senare

Samtalsgrupp för dig under 55 år startar när gruppen är full

Samtalsgrupp som vänder sig till er under 50 år. Gruppen ses sex tisdagar 17-19, tiden kan ändras om behov finns i gruppen. Vi talar om våra känslor och tankar, behandling, om reaktioner från nära och saker som kan vara svåra att ta upp med närmsta omgivningen. Vi inspirerar varandra kring hur vi kan få ny livsglädje, samt ta vara på livet här och nu.

Tid och datum meddelas senare
Samtalsgrupp digitalt.Startar när gruppen är full.Datum meddelas senare

Samtalsgrupp digitalt.Startar när gruppen är full.

Samtalsgrupp, online, sex gånger á 2 timmar. Tid och dag bestämmer gruppen. I samtalsgruppen ges du möjlighet att prata och träffa likasinnade. Vi talar om våra känslor och tankar, behandling, om reaktioner från nära och saker som kan vara svåra att ta upp med närmsta omgivningen. Vi inspirerar varandra kring hur vi kan få ny livsglädje, samt ta vara på livet här och nu. Jeanette är samtalsledare, en varm person, duktig samtalsterapeut som själv lever med bröstcancer sen 15 år och sitter i styrelsen både hos Stödkompisarna och Bröstcancerföreningen Johanna.

Datumsatta aktiviteter

Träningsgrupp x 6 måndagskvällar (sista gången kvar!)20 maj

Träningsgrupp x 6 måndagskvällar (sista gången kvar!)

Emma och Lisa är våra favorittränare som håller gruppträning med varierade övningar. Denna vår har vi bokat 6 tillfällen, varannan måndag med start 11 mars tillsammans med Kraftens Hus. Vi tar ingen avgift denna omgång då vi hoppas fler kan vara med! Datum: 11/3, 25/3, 8/4, 22/4, 6/5, 20/5

Johanna i Göteborg, Kraftens Hus och "Inef AB"Måndag 20 maj 2024, 18:00 - 19:00
Sticka, Fika, Prata!22 maj

Sticka, Fika, Prata!

Välkommen på en kravlös kväll där vi tränar hjärncellerna med lite handarbete. Ta med befintligt stick- & virkprojekt eller kom som nybörjare och lär dig virka en trendig disktrasa. Kvällen blir vad vi själva gör den till! Önskemål från styrelsen: Vi hoppas ni vill hjälpa oss synas lite extra i oktober med olika slöjdade alster, titta gärna på lite inspirationsbilder från 2023 kring sånt man skulle kunna virka/sy för att sedan hänga på utvalda platser i vår stad och markera vår närvaro under Rosa oktober.

Onsdag 22 maj 2024, 17:30 - 20:00
Vårruset Göteborg spring med oss!28 maj

Vårruset Göteborg spring med oss!

2023 var vi lite drygt 100 johannor som tog oss runt tillsammans, vissa sprang andra gick, låt oss göra detta igen! Anmäl dig till vårt "stora" lag och våra "Johanna" medlemmar har en kampanjkod att använda som ger dig ett förmånligare pris. (Bli gärna medlem eller stödmedlem om du inte redan är det. 250kr/år)

Tisdag 28 maj 2024
Fika träff för medlemmar med spridd cancer30 maj

Fika träff för medlemmar med spridd cancer

Hos Johanna Göteborg finns LEVA-gruppen som är kvinnor med spridd bröstcancer, de ordnar olika aktiviteter med jämna mellanrum och skapar fina möten där alla kvinnor i och runt Göteborg med spridd bröstcancer kan söka stöd och gemenskap. Möten planeras varje sista torsdag i månaden under våren 2024, dvs torsdag 29/2, 28/3, 25/4, 30/5 i vår föreningslokal.

Torsdag 30 maj 2024, 17:00 - 19:00
Räkfrossa i Göteborgs skärgård (3h)4 juniPlatser kvar

Räkfrossa i Göteborgs skärgård (3h)

Vi har glädjen att bjuda in våra medlemmar där vi har bokat 30 platser för en härlig kväll! Räkfrossan serveras ombord på det klassiska skärgårdsfartyget M/S Göteborg som under kvällen kryssar genom stadens vackra skärgård. Båten avgår 18 men vi möts upp från 17:30 Välkomna!

Strömma & Johanna GöteborgTisdag 4 juni 2024, 17:30 - 21:00