Aktiviteter

Här presenteras våra medlemsmöten och andra aktiviteter. Klicka på respektive aktivitet för mer information och för anmälningsformulär.

Ej datumsatta aktiviteter

Boka enskild samtalsterapiDatum meddelas senare

Boka enskild samtalsterapi

Vi samarbetar med Jeanette, diplomerad samtalsterapeut som erbjuder enskilda terapisamtal till reducerad kostnad. Anmäl dig här så kontaktar Jeanette dig för att besluta om tid och plats som fungerar för dig.

Bcf Johanna/JeanetteTid och datum meddelas senare
Öppet hus torsdagar 11-13 (sommaruppehåll efter 13/6)Datum meddelas senare

Öppet hus torsdagar 11-13 (sommaruppehåll efter 13/6)

Varje torsdag träffas ett antal medlemmar i vår lokal där de umgås, delar erfarenheter och fikar. Tid klockan 11:00-13:00 Anmälan behövs ej. Dyk upp om du vill:)

Johanna i Göteborg / TorsdagsgruppenTid och datum meddelas senare
Samtalsgrupp måndagar kl 18-20. Startar när gruppen är full.Datum meddelas senare

Samtalsgrupp måndagar kl 18-20. Startar när gruppen är full.

Varmt välkommen att anmäla dig till samtalsgrupp med Jeanette, varje grupp ses sex gånger.I samtalsgruppen ges du möjlighet att prata och träffa likasinnade. Vi talar om våra känslor och tankar, behandling, om reaktioner från nära och saker som kan vara svåra att ta upp med närmsta omgivningen. Vi inspirerar varandra kring hur vi kan få ny livsglädje, samt ta vara på livet här och nu. Jeanette är samtalsledare, en varm person, duktig samtalsterapeut som själv lever med bröstcancer sen 15 år och sitter i styrelsen både hos Stödkompisarna och Bröstcancerföreningen Johanna.

Tid och datum meddelas senare
Samtalsgrupp för dig under 55 år startar när gruppen är fullDatum meddelas senare

Samtalsgrupp för dig under 55 år startar när gruppen är full

Samtalsgrupp som vänder sig till er under 50 år. Gruppen ses sex tisdagar 17-19, tiden kan ändras om behov finns i gruppen. Vi talar om våra känslor och tankar, behandling, om reaktioner från nära och saker som kan vara svåra att ta upp med närmsta omgivningen. Vi inspirerar varandra kring hur vi kan få ny livsglädje, samt ta vara på livet här och nu.

Tid och datum meddelas senare
Samtalsgrupp digitalt.Startar när gruppen är full.Datum meddelas senare

Samtalsgrupp digitalt.Startar när gruppen är full.

Samtalsgrupp, online, sex gånger á 2 timmar. Tid och dag bestämmer gruppen. I samtalsgruppen ges du möjlighet att prata och träffa likasinnade. Vi talar om våra känslor och tankar, behandling, om reaktioner från nära och saker som kan vara svåra att ta upp med närmsta omgivningen. Vi inspirerar varandra kring hur vi kan få ny livsglädje, samt ta vara på livet här och nu. Jeanette är samtalsledare, en varm person, duktig samtalsterapeut som själv lever med bröstcancer sen 15 år och sitter i styrelsen både hos Stödkompisarna och Bröstcancerföreningen Johanna.

Datumsatta aktiviteter

Helgresa Unga Johanna & anhöriga 2-4 augusti2 augusti

Helgresa Unga Johanna & anhöriga 2-4 augusti

Helgresa för dig som är "Ung Johanna" med möjlighet att ta med dig en närstående! Antingen din partner eller annan vuxen nära anhörig, kanske bästa vännen, syster eller mamma? I lantlig rofylld miljö under en helg med gruppsamtal, aktiviteter och avkoppling.

Johanna GöteborgFredag 2 augusti 2024