Webinarium: bli en brösthälsoguide

Bröstcancerförbundet anordnar en digital kurs för medlemmar, så att vi blir fler som kan informera allmänheten om hur man undersöker sina bröst för knölar och vad man ska göra om man upptäcker en ny knöl. Länk till livesändning finner du lite längre ner

Tisdag 3 Sep 2024

18:00

Under rosa oktober men även på andra tillfällen under året sprider vi information om brösthälsa. Detta är en viktig del av vårt arbete för att främja tidig upptäckt av bröstcancer. Genom att prata med allmänheten, dela ut informationsblad och visa med "klämbröst" hur man bör undersöka sina bröst regelbundet kan vi påverka många.

Att vi är medlemmar som själva drabbats av sjukdomen gör denna information mer trovärdig.

Men hur gör man då? Vad bör man informera och vad är rådet till den som upptäcker en ny knöl?

Klicka här för att komma till sändningen

Mer information om självundersökning och klämdagen

Skärmbild 2024-05-23 171216